poniedziałek, 8 lutego 2016


5 PROSTYCH I SMACZNYCH PRZEPISÓW NA OBIAD W 30 MINUT

Cześć! Dzisiaj chciałam podzielić się z wami kilkoma przepisami które uwielbiam. Dania są prepyszne a do tego nie zajmują długo czasu w przygotowaniu co pozwala nam znaleźć więcej czasu dla siebie bądź rodziny czy partnera. 

Pasta Carbonara

Składniki:
- surowy boczek w plastrach
- cebula
- czosnek 2-3 ząbki
- śmietana 18%
- dowolny makaron

Przygotowanie:

Boczek kroimy na małe kawałki, w zależności od upodobania, czosenk przeciskamy przez praskę. Smażymy boczek na lekko rozgrzanym oleju, po chwili dorzucamy posiekaną cebule i czosnek. Kiedy cebula się zeszkli a boczek będzie usmażony, zmniejszamy ogień i dodajemy śmietanę. Sos musi być lekko płynny, dodajemy odrobinę soli do smaku, tak samo jak i pieprzu. 

Podajemy z makaronem, ewentualnie posypujemy całość odrobiną parmezanu. Nie trzeba.


Pasta Bolognese 

Składniki:
- mięso mielone 70-80 dag
- pomidory 500 g
- koncentrat pomidorowy 2 łyżki
- cebula 
- czosnek 2 ząbki
- bazylia
- oliwa 100 ml
- makaron spaghetti

Przygotowanie:

 Cebulę siekamy w drobną kostkę, w głębokiej patelni rozgrzewamy olej. Na rozgrzany olej wrzucamy cebulę z przecisniętym czosnkiem i podduszamy do miękkości z odrobiną soli. Gdy cebula będzie miękka, dodajemy mięso mielone i podduszamy. Pomidory rozdrabniamy za pomocą widelna albo blendera. Dodajemy je do mięsa i gotujemy przez kilkanaście minut. Pod koniec gotowania dodajemy koncentrat pomidorowy. Dodajemy na koniec zioła i doprawiamy pieprzem.

Podajemy z makaronem ugotowanym al dente.


Pomidorowa zupa krem

Składniki:
- cebula 
- czosnek
- pomidory z puszki
- natka pietruszki, seler
- szklanka wody

Przygotowanie:

W garnku podsmażamy cebulę, czosnek i seler. Gdy się zarumienią dodajemy pomidory i przyprawy do smaku, sól i pieprz, a następnie całość gotujemy pod przykryciem 20-30 minut. Po lekkim przestudzeniu dokładnie miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji.

Pożna podawać ze śmietaną, na zimno jak i na ciepło.


Makaron ze szpinakiem i twarogiem

Składniki:
- cebula
- czosnek 3 ząbki
- mrożony, posiekany szpinak
- masło
- twaróg

Przygotowanie:

Posiekana cebula i czosnek podsmażamy na maśle. Ilość dostosowujemy do własnych upodobać, warto zastanowić sie przed smażeniem. Dodajemy szpinak i przyprawiamy solą i pieprzem do smaku. Gdy szpinak się ładnie rozmrozi, dodajemu ugotowany makaron i mieszamy. Na wierzchu dodajemy pokruszony twaróg.


Ryż z kurczakiem curry

Składniki:
- ryż
- piersi z kurczaka 2
- cebula
- przyprawa curry
- sól i pieprz
- śmietana do sosów 18%
*- krewetki

Przygotowanie:

Gotujemy ryż. Siekamy cebulę i podsmażamy na lekko rozgrzanym oleju. Kiedy cebulka jest już ładnie zarumieniona, dodajemy pokrojone w kostkę piersi z kurczaka. *Jeżeli ma ktoś ochotę proponuje dodać małe krewetki do smaku. Smażymy calość przez 10-15 minut. Dodajemy śmietanę i doprawiamy przyprawą curry w zależności jak bardzo intensywny smak chcemy uzyskać. Doprawiamy również solą i pieprzem.

Podajemy razem z ugotowanym ryżem. 
________________________________________________________________________

Mam nadzieje, że podobał wam się post i skorzystacie z któregoś z przepisów. Dajcie znać w komentarzu czy smakowało wam? Jakie są wasze ulubione potrawy i przepisy?

Bynatusska♡

22 komentarze:

  1. o, makaron ze szpinakiem i twarogiem - zapisuje! Swietna sprawa kochana :) zapraszam na : twoimioczami.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że będzi smakować!! :) Na pewno zajrzę.

      Usuń
  2. Uwielbiam ryż z takim kurczakiem! Na pewno wypróbuję! Świetne przepisy, przydadzą mi się ;)
    Może obs za obs? myhappysunmoontruth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja ulubiona potrawa! Mam nadzieje, że bedą smakować! :)

      Usuń
  3. Ryż z kurczakiem najlepszy!
    Pozdrawiam i powodzenia na blogu ;)
    Obserwuję ;)
    Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam mniam apetycznie. Sam z chęcią wykorzystam ten przepis tylko może zamiast mięsa dodam tofu w marynacie przyprawy kurczaka (wegetarianin i takie tam XD)
    Pozdrawiam cieplutko i obserwuje bo ciekawie piszesz (serio rzadko kogo obserwuje ;p)

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa no to widzę, że pomysły również masz! A może dzięki temu postaram się w krótkim czasie dodać coś na temat wegetariańskich dań!
      Jejku, dziękuje za miłe słowa :p

      Usuń
  5. Bardzo ciekawe pomysły. Taki szybki obiad przydaje się kiedy kończę lekcje późno a w domu nie ma nikogo kto by coś ugotował. Lepsze zrobienie czegoś na szybko niż włóczenie się po różnych restauracjach i opychać się frytkami.
    Z przepisów skorzystam :)

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham makarony, więc dla mnie to idealny sposób na posiłek! :)

    Nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam makaron! :) + obserwuję!

      Usuń
  7. O, a właśnie dumałam nad tym, co jutro szybko na obiad zrobić, bo mąż o 11 do roboty wychodzi. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomoc! :)

      Usuń
  8. Uwielbiam makaron! Zwłaszcza bolognese i carbonara ! Yummy!

    ___________________
    www.justynapolska.com
    Fashion & Beauty

    OdpowiedzUsuń
  9. omomom przybywam na jedzenie do Ciebie:D Obs? ja już!

    OdpowiedzUsuń
  10. MMMMMM wygląda smakowicie ♥ sama musze spróbować zrobic takie pyszności ;p
    zapraszam Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja nie jem mięsa, więc raczej nie skorzystam, ale przepis ze szpinakiem przyda się mojej mamie. :)
    Pozdrawiam,
    CrazyTusiaBlog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie próbowania kilku przepisów właśnie dla osób które nie jedzą mięsa, wiec mam nadzieję, że znajdziesz wtedy coś dla siebie :) Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Tyyyyle tych pysznych dań! Ja już zgłodniałam!

    Obserwuję! :)

    Zapraszam: misiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem bardzo ciekawa tego makaronu ze szpinakiem! Chyba muszę się przekonać do takich potraw. Wygląda bardzo apetycznie :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń