wtorek, 16 lutego 2016

CO MI DAJE PLANOWANIE?
Jedni bez planowania nie wyobrażają sobie życia, inni uważają, że jest to stara czasu i dość duże ograniczenie. Ja zaliczam się do tych pierwszych, chociaż przyznam się bez bicia, że planuje dopiero od jakiegoś miesiąca. I NIE, planowanie nie ogranicza mnie w żaden sposób, wręcz przeciwnie mam dużo czasu na spontaniczne sytuacje i spotkania, a jeśli potrafimy dobrze zorganizować sobie dzień to nawet jeśli coś pójdzie nie po naszej myśli i tak mam czas na nadrobienie tego.


1. Kalendarz i notatki nigdy nie zapominają
Dzięki temu mogę skupić się na innych ważniejszych rzeczach niż ciągle myśleć o tym, czy aby na pewno wszystko zrobiłam bądź kupiłam. Dlatego za każdym razem jak coś mi wpadnie do głowy od razu ląduje w notatkach w telefonie, i każde ważne wydarzenia bądź dni zapisuje w kalendarzu. 

2. Jestem bardziej konsekwentna
Miesiąc planowania i już mogę stwierdzić, że daje mi to motywację do konsekwentnego realizowania tego co sobie zaplanowałam danego dnia. Zawsze kiedy widzę, że jednak ten dzień i czas mnie goni a przede mną jest jeszcze sporo zadań i rzeczy do zrobienia, to od razu dostaje kopniaka, by postarać się zrobić jak największą część rzeczy.

3. Regularność i systematyczność
Dzięki planowaniu stałam się bardziej systematyczna. Planowanie posiłków i listy zakupów co i kiedy muszę kupić, leki, zadania domowe i prace szkolne. Wszystko jest zrobione na czas, większość. Zdaża się tak, że czasem niektóre rzeczy muszę przenieść na kolejny dzień bo niestety wyskoczyły jakieś inne rzeczy, bo nie da się zaplanować wszystkiego w 100%, ale zawsze wszystko zrealizuje.

4. Znajduję czas na wszystko
Dzięki zaplanowanemu tygodniowi jestem w stanie znaleźć czas na przyjemności takie jak wyjście na spacer, pisanie bloga, czytanie innych blogów, spotkanie z przyjaciółmi, zakupy i cała reszta innych rzeczy. Z tego chyba jestem najbardziej dumna, bo nigdy nie miałam czasu dla siebie i dla innych przyjemności tylko ciągle, szkoła - dom - praca. Taka codzienna rutyna nie pozwalała mi na nic. 
Macie kilka inspiracji do ciekawych plannerów...






...a najbliższym czasie planuje zacząć chodzić na siłownie i nie dlatego by schudnąć tylko, żeby moje ciałko nie wyglądało jak flaczek, tylko by było ładnie umięśnione. Mam nadzieję, że dzięki planowaniu znajdę i na to czas. Po za tematem to właśnie dzisiaj uciekam do Polski na ferie więc odezwę się do was dopiero w sobotę. Mam nadzieję, że wytrwale poczekacie na post o tym jak to było na początku ze mną w Norwegii. A jak jest u was? Planujecie sobie dni, tygodnie? Odczuwacie pozytywne tego skutki, czy jednak uważacie, że jest to wam zbędne i ograniczające? Czekam na wasze zdanie!
Bynatusska♡

10 komentarzy:

  1. Świetnie napisane! Dziękuje za obserwację, również obserwuję :*

    myhappysunmoontruth.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również od niedawna zaczęłam sobie wszystko planować i stałam się zdecydowanie bardziej systematyczna. Również w żaden sposób mnie to nie ogranicza :)
    Bardzo fajny post, lubię takie :)
    Pozdrawiam cieplutko! :)
    Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Plannery bardzo ładnie się prezentują. Ja również miałam w tym swój planner tylko... wszystkie plany szlak jasny trafił. :/

    alexamariani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Planowanie jest świetną sprawą! Planery, które pokazałaś są przepiękne! <3
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam, że planowanie ułatwia życie. Nie musimy się bać, że nie zdążymy czegoś zrobić, wszystko jest tak jak powinno. Na zapisywanie szkolnych rzeczy używam kalendarza i notatnika- to zawsze pozwala mi stwierdzić od czego zacząć, co zostawić na później i tak dalej. Planowanie nie ogranicza, ale pamiętajmy wszystko z umiarem. Nie możemy planować każdej sekundy naszego życia. Świetny post :)

    greenskycalms.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Też planuję! Jest to bardzo skuteczne! :)
    http://kamciaoblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. ja tez odkąd o paru miesięcy systematycznie wszystko zapisuję jestem bardziej zorganizowana, chyba udaje mi się nawet więcej zrobić/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja korzystam z kalendarza i gdyby nie to nieraz bym o czymś zapomniała :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    Do what you love - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze zapisuje wszystko w kalendarzu, wtedy wiem co, kiedy i gdzie
    Super wpis
    Obserwuję i liczę na to samo
    Mój Blog
    Konkurs

    OdpowiedzUsuń
  10. Bez kalendarza byłoby mi ciężko, również planuję i dzięki temu wszystko jest prostsze! :)

    misiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń