środa, 10 lutego 2016


NORWEGIA MOIM KRAJEM
Norwegia? A co to? A gdzie to? CO?! Powiem wam, że taka sama była moja pierwsza reakcja kiedy usłyszałam o tym kraju. Nie jestem dobra z geografii, jestem naprawdę kiepska, dlatego jestem tutaj, żeby trochę przybliżyć wam co to za kraj i gdzie się znajduje i w sumie czemu pomysł na takiego posta? A to bardzo proste. Nazywam się Natalia i tak, mieszkam w Norwegii. *brawa*

GDZIE LEŻY NORWEGIA?

Nie będę was zanudzać typową teorią z geografii, gdzie to się znajduje i tak dalej, bo pewnie i tak wam to nic nie mówi. Powiem w skrócie i tak, żeby każdy zrozumiał. Norwegia znajduje się 'O TU'.


Symbol państwowy to właśnie biało-niebieski krzyż Skandynawski na czerwonym tle. Obecnie znaczenie kolorów jest takie, że czerwone tło oznacza krew żołnierzy walczących o niepodległość a niebieski oznacza, że Norwegia leży nad otwartą wodą. 

CIEKAWOSTKI 
Tym razem może coś bardziej ciekawego, a mianowicie ciekawostki na temat Norwegii. Zacznę od tego, że w kraju rządzi król a nie prezydent i jest to jeden z najbogatszych krajów świata. Zimą temperatura potrafi spaść nawet do –40 °C, przynajmniej 3/4 roku pada deszcz, więc trzeba się trochę przyzwyczaić do tego, że sprawdzasz wieczorem pogodę na kolejny dzień, ooo super będzie słoneczko i 20°C, gdzie budzisz się rano a tu pada i jest 10°C. Tak, pamiętajcie, nie ufajcie pogodzie w Norwegii bo jest nieprzewidywalna. Norwegia dzieli się na 19 okręgów (po norwesku, fylker). Ja mieszkam w Stavanger w okręgu który nazywa się 'Rogaland'. Na północy kraju, pół roku mają ludzie dzień a przez pół roku noc, jednak najpiękniejsze jest to, że można u nich zobaczyć zorza polarne, które wprawiają w zachwyt. Więcej ciekawostek dowiecie się w kolejnych postach, między innymi tam gdzie będę opisywać różnice między Polską a Norwegią.


STAVANGER
Tak to jest nazwa miasta w którym obecnie mieszkam. Jest to niewielkie miasto, ale coś około 130k mieszkańców. Chciałabym zamieszkać kiedyś w Oslo, bądź troszkę większym mieście i mam nadzieje, że jak się do końca sama usamodzielnię a zbliżam ku celowi, to wyprowadzę się do Oslo. Stavanger to miasto portowe, wiec mam blisko do morza, otwartego morza albo fjordu. Nie ma co więcej mówić, poprostu pokażę wam kilka zdjęć z tego miasta i z okolic, a resztę ciekawych rzeczy dowiecie w kolejnych postach które mam w planach. Jest ich masa!







Mam nadzieję, że zainteresowałam was trochę tą tematyką i krajem. Krajobrazy są tutaj przepiękne, szkoda tylko, że dość często jest brzydka pogoda, jednak do tego można się przyzwyczaić. A może wy byliście kiedyś w Norwegii, jak tak to w jakim mieście i co wam się najbardziej podobało? Mieszkacie w innych krajach? Jakie kraje chcieli byście zwiedzić?
Bynatusska♡

6 komentarzy:

  1. Myślę, że zdecydowana większość ludzi wie co to Norwegia i gdzie leży xD Nie rozumiem twojej reakcji troszku ;P Nie przyglądałam się nigdy jakoś temu krajowi ;)

    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to Norwegia pewnie każdy wie, jednak nie każdy jest super dobry z geografi i nie każdy się do końca tym interesuje, a spotkałam się z wielką grupą ludzi którzy zadawali takie pytania jak jeszcze mieszkałam w Polsce :)

      Usuń
  2. Świetny post. Można dowiedzieć się więcej o Norwegii w ciekawy sposób :)
    obserwujemy?
    mypinkdreams3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia :) Bardzo lubimy podróżować z mężem ale do Norwegi jeszcze nas nie przywiało:) Wybieramy raczej ciepłe kraje np Turcja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato jest tutaj równie piękne jak zima! Co oznacza, że jest tutał ciepłe lato i zimna zima..Wiec zapraszam na wakacje do Norwegii tylko trzeba uważać na pogodę bo nie zawsze można trafić na ładną :(

      Usuń
  4. Jak tam pięknie, bardzo chce tam kiedyś pojechać :)

    Zapraszam do obserwacji naszego bloga !:)

    OdpowiedzUsuń