czwartek, 11 lutego 2016

ORGANIZACJA SZKOLNA - JAK UTRZYMAĆ PORZĄDEK W NOTATKACH
Jak utrzymać porządek w notatkach szkolnych i nie tylko, bo na pewno ten sposób przyda Ci się w organizacji różnych innych ważnych dokumentów w których chciał byś mieć porządek. Bo wiadomo jak wszystko jest ładnie poukładane, na swoim miejscu i posegregowane to łatwiej nam wszystko później odnaleźć i się uczyć.

Do nie dawna miałam totalny bałagan w moich dokumentach, szkolnych jak i tych ważnych. Jednak któregoś dnia nabrała mnie wena i ochota, aż powiedziałam sobie: NIE! Koniec z tym. Musze to wszystko zorganizować tak, żebym nie marnowała niepotrzebnie pół dnia na odnalezienie tego czego potrzebuje albo denerwowania się, że czegoś mi brakuje i wtedy zaczyna się stres i niestety nie można się nic wtedy nauczyć. Z tego względu postanowiłam to wszystko sobie ułatwić.

1. Notatki na komputerze
Nie wiem jak u was w Polsce teraz jest, jednak u mnie w szkołach nie używa się zeszytów, albo powiem, że w małym stopniu, więc wszystkie notatki które notuje na lekcji są w komputerze dlatego, też musiałam mieć jakiś system, żeby nie pogubić się ze wszystkim. Stwórz sobie oddzielny folder na twoje notatki tak, żeby każdy przedmiot miał swoje odpowiednie miejsce. Ja sobie tak radzę i jest to naprawdę bardzo przydatna sprawa. 
Jeżeli nie lubicie korzystać z komputera i bądź nie macie takiej możliwości to jak najbardziej możecie pisać ręcznie na kartkach w kratkę bądź w linie, jak kto woli, tak, żeby każdy przedmiot miał swój zeszyt. Pamiętaj o tym, aby nie było tam namazane, bo to nie wygląda estetycznie.

2. Notatki w segregatorze
Wiadomo, że czasami możemy mieć pecha i stanie się coś z naszym komputerem, bo to przecież tylko maszyna, i możemy stracić wszystkie nasze notatki. Wiem jak to jest bo nie raz mi się to stało, dlatego też wpadłam na pomysł. Kupiłam 4 segregatory, w których porobiłam zakładki tematyczne w danym przedmiocie. Czemu 4? Bo akurat tyle mam przedmiotów w których notatki są dla mnie najważniejsze, bez reszty by się obeszło. Wszystkie moje notatki drukuje, zaznaczam kolorowymi flamastrami, tak żeby to było estetycznie i wygodniej mi się uczyć i układam w odpowiednie miejsce. Uwierzcie mi, jest wiele wygodniej uczyć się w ten sposób, nawet jak i szybko zaciągnąć informacji jak ma się wszystko pod ręką.



Mam nadzieję, że chociaż trochę wam to pomogło i zabierzecie się za swój bałagan w notatkach. Macie jakieś inne sposoby na utrzymywanie dokumentów w porządku, jak tak to jakie, może i ja zaczerpnę inspiracje na nowe pomysły do organizacji.
Bynatusska♡

16 komentarzy:

  1. Świetny post !;) przydatny ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko idealnie zorganizowane, ja zawsze miałam z tym problem, choć w tym roku muszę przyznać, że moja organizacja jest bardzo dobra :)
    Pozdrawiam! :)
    Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w szkole nadal piszemy z zeszytach.Mam dwa przedmioty na których robię prace na komputerze. Niestety piszemy notatki w zeszycie. Tylko tzw. karty pracy robimy na komputerze.
    Pozdrawiam, annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysł z segregatorem naprawdę dobry. Komputery potrafią czasami nam coś 'popsuć'!

    Zapraszam: misiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Notatniki mam co roku i uwielbiam je zapełniać :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatne rady ;) Ja jednak wolę notatki w zeszytach niż na komputerze, taki ze mnie staroświecki człowiek, haha :D
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważam, że ciężko jest mieć cały czas porządek w szkolnych sprawach trzeba mieć cały czas głowę na karku w tych sprawach :D Spróbuję z segregatorami :)
    majasikoraworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się haha! :) Jak już ktoś jest przyzwyczajony to już później jest coraz łatwiej !
      Pozdrawiam :))

      Usuń
  8. Twoje rady są naprawdę dobre, lecz ja wolę wszystko notować na papierze :)
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny, przydatny post! Ja notatki mam w segregatorze :D

    kamciaoblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi by było ciężko posługiwać się notatkami w komputerze. Zdecydowanie bardziej lubię pisać z zeszycie ponieważ sprawia mi to przyjemność. Może i jestem staroświecka ale denerwuje mnie to używanie komputera na każdym kroku. Przecież można się bez niego spokojnie obejść.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mi właśnie nie sprawia to przyjemności ze względu na mój charakter pisma, po prostu się denerwuję, ale zgodzę się z tym, że bez komputera można się obejść, jednak u mnie w szkole komputer to podstawa i jak przyjdzie się bez niego do szkoły to można iść do domu bo bazujemy tylko i wyłącznie na komputerach i na Exelu w dużej mierze.
      Pozdrawiam :))

      Usuń
  11. Ja w wakacje zakupiłam 2 segregatory: 1 na nauki ścisłe i 1 na humanistyczne. Muszę przyznać, że się sprawdza ta metoda, jednak do szkoły trzeba nosić zwykłe zeszyty :(
    mój blog: klik ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety, ale jeżeli jesteś zmotywowana i dobrze radzisz sobie z pisaniem na komputerze to godzinka w domu i notatki są już na komputerze gotowe do wydruku :)
      Pozdrawiam :)))

      Usuń
  12. Świetny i przydatny wpis:)! Zapraszamy do nas www.LazyStrawberries.fan-strefa.pl

    OdpowiedzUsuń